Ny hobby?

Jo jag tror faktiskt att jag har skaffat mig en ny hobby..tårtbak!
Tycker det är jättekul med alla roliga sätt det finns att dekorera på.

Gjorde denna till syrran när hon fyllde år för nån vecka sen:

syrrans födelsedagstårta
En princesstårta med aprikossylt,vaniljkräm och grädde. Täckt med färdigkvalad marsipan (en helvete att arbeta med), rosor i marsipan, dekor i kristyr och silverkulor.

Håller som bäst på med en ny som ska vara klar och serveras imorgon då A:s bror fyller år på måndag men vi firar imorgon istället.
Lägger in bilder och avslöjar innehåll och dekor på den imorgon, får väl se om den ens blir god ;)

Har iom denna hobby kunnat uppdatera min önskelista: massor med tårtverktyg :D, skulle egentligen vilja åka och handla sådana saker i butik..men de närmaste ligger i vallentuna och järfälla så det är bara att glömma än så länge :P
Får väl göra så gott man kan och beställa över nätet istället.

A fick åka på jobb tidigare så han åkte igår så nu är man mol allena ett tag, däremot ska jag vara hundvakt i 3 dagar så det ska bli kul :)

Det gick inte vidare på A:s uppkörning heller, han hade tyvärr otur och fick en riktig skitstövler till inspektör som fällde honom på en grej som inte ens var fel! Dessutom fick han bara köra i 25 min av 45 :S T.o.m personalen på körskolan tyckte det var förjävligt.
Snacka om maximal otur!
Men men han har fått en ny uppkörningstid och vi hoppas han får en annan inspektör denna gången.

Har inte så mycket mer att tillägga utom att hör ni någon svära ikväll så är det förmodligen jag som försöker kavla ut ½kg marsipan *S*

hare gött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback