Ännu en tårta till samlingen

Får väl skriva något igen då, inte för att jag har så mycket att säga eftersom jag i princip inte gör något om dagarna, utan för att kunna visa mina "mästerverk".
Sambon är ute på jobb och jag städar..det är väl i princip det som händer. Jag måste ju sysselsätta mig med något om dagarna förutom att surfa och titta på tv ;-)

Däremot så närmar sig ju min födelsedag med stormsteg (jo ännu en ..suck) så planeringen för mina TVÅ födelsedagskalas är i full gång.
Måste dela upp firandet på två dagar eftersom våran lägenhet och matbord  är så pass litet att vi inte får plats alla samtidigt *S*
Men detta innebär ju å andra sidan att jag får baka två tårtor :-D inte illa det.

Tänkte visa upp min senaste kreation som jag gjorde till min och sambons 2 årsdag för ett par veckor sen.

Sambons och min 2 årstårta



Dessvärre så blev det inte min mest lyckade skapelse (skulle exprimentera lite med spritsteknik..gick åt skogen).
Som tur var så var det bara jag och sambon som skulle äta av den ;-)

Tårtan består av chokladbottnar som jag skar till formen av ett hjärta (naaaaww ;-)
Lager 1 bestod av vichokladmousse
Lager 2 bestod av limemousse (så fruktansvärt god!)
Spacklade med vitchokladmousse har jag för mig.
Täckte rubbet med marsipan som jag sedan penslade med smält mörk choklad.
Sedan testade jag min spritsteknik med kristyr..och ja ni ser ju resultatet (behöver gå på den där tårtkursen tror jag..eller vad säger du bitch?)

Men som de säger på tårttråden på familjeliv:
"Även apfula tårtor kan vara goda"

och god var den definitivt :-)

Kommentarer
Postat av: Florsocker

Så länge den är god så...en stor del av nöjet med tårtor är ju att äta dem ;) Men jo, vi ska se till att ta oss till en såndär kurs tycker jag.

2008-09-28 @ 14:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback