Midsommar och fotboll

en av de roligaste midsommrar jag någonsin haft..tack porris :)

Var hemma hos porris och hennes pojkvän och grillade..riktigt trevligt..dock var det bara jag och H som hade haft turen att besöka systemet dagen innan då det var stängt på fredagen, detta hade alla andra missat tyvärr. Men det blev en bra midsommar ändå med en något suspekt midsommarstång och boten anna naturligtvis.
Vi var ca 10 pers om jag kommer ihåg rätt och man blev lagom full och glad..fick t.o.m sjunga små grodorna på nunnan *S* sedan en kebab på nisses och sen hemgång *going to miss u all* va hemma runt kl 4.

Nåå till lördagen som även den var trevlig..dock var H rätt så bakfull så att hon i huvudtaget tog sig till jobbet på morgonen är för mig en gåta.
Vi hade dock bestämt att vi skulle kolla på fotbollen tillsammans istället för att sitta i varsin korridor och snacka om den på msn ;) så vi slog oss ner i vårat äckliga allrum (fest dan innan..städat? Nope!), vi började med att vädra ut fyllislukten så man faktiskt kunde sitta därinne.
Cola,godis och frukt och så var matchen igång Sverige-Tyskland.......och vad kan man säga???
Sätt skottpengar på domarjäveln!!!! Han var helt klart partisk och antagligen köpt och halvtysk! Hånle åt spelare när de får gult kort! Näe fy fan.
Sen var det ju en amssa annat som var fel på den matchen också naturligtvis...men tydligen spelade tyskarna efter andra regler än vad svenskarna gjorde..konstigt :/
Men att svenskarna stod och drack vatten medans tyskarna spelade fotboll var ju bara fånigt..eller som H uttryckte det "kollektiv korkhet"..bra uttryck för en sådan handling anser jag.

Kan ju inte påstå att jag är förvånad iofs över att vi förlorade..men vi spelade hyfsat bra ändå för att vara mot ett sånt pass bra lag (spelar fult men bra).

Jaja i övrigt städar jag bara ur lägenheten..och om nån undrar så är det skittråkigt !

Dagens tanke: "om man skjuter upp sina sysslor blir det stressigt sen..äsch jag vil ha fiiiiika"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback