Sjung om studentens lyckliga dar!....My ass!

Haha kalla mig patetisk, bitter, whatever...men faktum är att jag hatar studenttider! av följande anledningar:

1. Påminner  mig om hur gammal jag är
2. De ser så lyckliga ut..fulla av hopp inför framtiden..precis som jag för 5 år sen
3. De har inga studieskulder...än
4. De för ett jädra väsen utanför huset till kl 23 på kvällen
5. Får mig att bli avundsjuk..jag ville också ha en sån kul student men nope..tydligen har man inga roliga traditioner i små byhålor i hälsingland

Som om inte detta räckte så körde alla ekipagen förbi mig och mina vänninor i samma ögonblick som vi just kommit ut ifrån arbetsförmedlingen för att anmäla oss som officiellt arbetslösa akademiker! *grååååt*

Nåja finns värre saker att vara bitter på! T.ex det faktum att jag och min vänina kommer ta ut riktiga studentexamina snart (har läst,hört att gymnasiestudenten bara är fejk *S*) men ändå finns det inga Magistermössor..vad vill menas med detta..så efter 5 år på högskola ska man inte ens få en sketen mössa???? Har kollat runt på nätet efter dessa "magistermössor" och tydligen är det så att bara vissa höskolor/universitet har detta som tradition..så vill vi ha mössor så får det nog bli av papier mashe som en av bitcharna sa häromdan *suck*. jag vill ha ett bevis på att jag varit duktig och stått ut i flera år..annars skulle jag lika gärna kunna få ett personalkort för det (de som är insatta förstår vad jag menar).

Inte orkar jag hämta kartonger på ica heller även fast jag skulle behöva (de är eftertraktade), jag har mailat min handledare och vill ha en ny mötestid..inget svar..blää
Skulle behöva gå och försöka sälja kläder..orkar inte
Skulle fått pengar insatta av idioten idag..but no! och när man vänligt säger det till honom att han glömt..svarar han inte ens på sms som han brukar (vem är förvånad...inte jag ialla fall) men tycker ändå det är synd med tanke på att jag är pank!

Fy fan idag är livet ruttet..måste försöka ta tag i mitt liv..jag startar imorgon!


Min Student
Min student 2001...det var då det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback