Hemma!

Sambon kom hem förra veckan (Yey!) och han hade en del kul grejer att berätta *S*, de finns mycket konstigt folk i världen och de flesta verkar samla sig på just hans båt verkar det som. Tja enligt vad han berättar så.
Har ni någosin testat att ha ketchup på oxfilé med gorgonzolasås, eller kanske med vårrullar och ris?? Inte? Kanske inte så konstigt med tankte på att de flesta skulle tycka det var osmakligt..men det tycker tydligen inte sambons avlösare. Dessutom har människan varken humor eller empati (han har sagt så själv), hans tål inte lukten av diesel (bra att jobba som maskinist då) och är ingen tekniker. Snacka om fullträff för Broströms personalrekryterare!

I vilket fall som helst har vi tagit det ganska piano sen han kom hem.
A började på körskola i måndags och de som "jobbar" där är tydligen tappade bakom en vagn. Telefonisten skyllde sin brist på kompetens i att svara på frågor med att han endast jobbat där i 3 år och var sjuk förra veckan :S Det intressanta är att när A konfronterade honom dagen efter så sa han att han egentligen inte jobbade där alls...hmm.
De hade tydligen inte fattat att A ville ha hela paketet med teori och allt (han sa det till dom bara sisådär 17 gånger) dessutom hade det inte gått fram att han heller inte kört en meter innan (även detta framfört ett otal gånger).
Idioter!

Själv har jag inget jobb längre..är borttagen från schemat så nu får man börja leta jobb igen ..det suuuger!
Arbetsförmedlare föreslog att vi skulle flytta...till Gotland :S ehh nog för att jag tycker om ön men bo där året runt har jag redan testat och..nä tack.
Annars föreslog puckot att vi skulle bli särbos..hmm som att vi inte är tillräckligt med särbos redan?!

Annars är det som sagt mest lugna gatan..har fått A att fixa iordning inne i datarummet..så nu kan man faktiskt se golvet under skrivbordet och även skrivbordsytan..Helt fantastiskt! Men han har fått gräva djupt i kulturlagrena undertiden..funderade ett tag på att ge honom en skärslev :P

Har varit in till stan ett par gånger..sett en bäver (bor en bäver vid nyköpingsån..mitt inne i stan)..även om jag tyckte den såg ut som en sten *S*
Inhandlade saker på Mique..så nu kan jag baka sockerkaka som ser ut som en döskalle (det du bitchen!)

Jo har ju fyllt år också visserligen..men det var innan sambon kom hem..på nått sätt räknas inte den tiden i mitt medvetande längre.
Men en lista på mottagna föremål kommer här:

En strykbräda (som tydligen såg så spejsad ut att svärmor undrade vart fjärrkontrollen var)
Ett strykjärn (underlättar vid strykning)
En matberedare (måste hitta nått att bereda först)
En wokpanna (invigd och allt)
Ljuslyktor med döskallar (nu har jag hela serien)
Andra döskallesaker
Presentkort på en 90 min ansiktsbehandling (ska bli sååå skönt)
Filmen Djungelboken
Resa till London
Och jag får be om ursäkt om det är nått jag glömt

Ska bara försöka få tag i ett häftigt strykbrädesöverdrag så kan jag börja stryka sen :D

Och London ja..jag,sambon och svärmor åker den 30:e oktober och är borta till den 2:a nov. Får se hur mycket man hinner med. Vi ska gå på British museum i alla fall, de har just nu en utställning med ett par figurer från treakottaarmén så vi gärna vill se (svårt med biljetter dock). Annars finns det massor med annat roligt att se därinne. Sambon vill se HMS Belfast så den blir det också en tripp till. Gå på Harrods och kolla runt ska man väl passa på att göra, dessutom ska jag promenera vid West end och titta hur det ser ut där. Vi får göra upp en resplan så man hinner med allt :D

På söndag blir det en tripp till Ikea i Linköping. Tänkte köpa en ny tv-bänk samt en ny datastol, lite arkiveringsmaterial blir det också (för att kunna få ordning på kaoset *S*).

Det finns inte så mycket mer att säga..sambon är just nu och ska ställa in lastbilen i en lagård någonstans. Så jag är mol alena :) (enda anlednignen till att jag kan sitta vid datorn :P)

får väl återkomma om jag har något roligare att berätta......

Kommentarer
Postat av: El Chombo

London here we come!

Chacarron!

2007-10-22 @ 17:28:05
Postat av: Evert Åkesson

London är fint såhär års!

2007-10-25 @ 19:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback