Skit,Skit och ännu mera skit

Japp du var det samma visa igen när det gäller Broström AB.

Sambon har nu varit ute strax över 11 veckor (ska egentligen vara 10), han har sagt åt företaget att han SKA vara hemma den 4:e senast. Haha trodde vi på den själva eller?!

Det började med skiten i Mexico för bara ett par dagar sedan..de låg fint och lastade av..några dagar försenade men ändå (de låg i mexico i typ en vecka innan det hände något). Då drabbas hela jävla Mexico av tropisk storm så det var bara att tar bort slangarna och lägga sig utanför ovädret. Där ute fick de sedan vänta tills mexicanarna tyckte det var säkert att lasta av igen *suck*
 Detta gjordes under en snabb sväng under lördagen (ryktena säger att hade de kunnat tänka på båten hade sambon kunnat flyga hem i lördags..men nääääe då).Var egentligen meningen att de skulle till Texas efter detta men så blidde det inte utan de fick ligga till havs och flyta i ett dygn och inte visste vart de skulle någonstans eftersom kontoret i sverige var stängt under helgen.
Så nu är de på väg till Venezuela (självklart måste de åka långt bara för att A vill hem) och gud vet hur många dagar det kan ta..så nu får jag vara glad om han hinner hem till min födelsedag ens!

Känns så jävla orättvist! Det är bara för han det krånglar jämt med den där avlösningen. hans avlösare har redan kommit ombord och fått alla genomgångar och instruktioner så allt A kan göra nu är att rulla tummarna och vänta. Hur komemr det sig att det alltid bara är A som får stå över på sina turer?? Kan någon förklara det för mig???

Allt känns så jävla värdelöst nu!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Förstår dig, det är det eviga problemet på sjön... Seglar själv och har en pojkvän som också gör det, på ett annat rederi. Just Promotion har ju så långa sjöresor att det kan vara frågan om att få gå av 1,5 vecka tidigare eller 1,5 vecka senare. Jag säger inte att det är ok eller rätt men man har bara att gilla läget ibland, både när man själv ska mönstra på eller av eller när ens älskling ska göra det. Kram Rebecca

2007-10-10 @ 14:45:02
Postat av: Martin (sjömansbloggen)

Känner för dig här... Inget kul att berätta såna dåliga nyheter hem hela tiden. Jag gick och köpte en nalle i typ realstorlek av mig, som hon kunde ha liggandes bakom henne när jag var borta. Inte samma grej men... Och Broströms höll min avlösare hemlig för mig i över 1,5 vecka!!!! Vilka as...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback