Födelsedagstårta 2

Nu har jag gjort ett riktigt modigt experiment..testade att täcka en tårta med mmf (marshmallowfondant) och jag kan bara säga att det är helt underbart att arbeta med! Vill inte arbeta i marsipan efter detta :-)
Rätt sött men inte så det stör.
Väldigt kladdigt när man arbetar ihop det..om man inte har en köksassisent förstås (vilket jag inte har) men det är faktiskt värt det. Dessutom kan man frysa in överbliven mmf också :-).

Nåja tårtan innehåller i alla fall:

Chokladbottnar
Hallonmousse (som inte ville stelna riktigt trots 10 blad gelatin..så det fick röras ihop med snabbmarsanpulver)
lemoncurdgrädde
spacklad med smörkräm och täckt med mmf
dekorationer i mmf och silverkulor

blev riktigt god trots retliga bitar av gelatin i hallonmoussen.

















Kommentarer
Postat av: florsocker

Supernice...men är det en rosa nyans jag skymtar ;)

Låter hur gott som helst i alla fall :)

2008-10-14 @ 17:33:20
Postat av: Evelina

oj va gott! och fin tårta!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback