Tårta

Så nu har jag äntligen fått tummen ur och ska nu publicera bilder på A:s brorsas födelsedagstårta från augusti:




tårtan jag gjorde till A:s brors födelsedag.



Som ni kanske ser (ursäkta den dåliga bildkvalitén) så var temat på tårtan strand.
Ville ha på drikparasoller också men det gick inte att få tag på inom 2 mils radie så det var bara att strunta i dem och köpa plastdjur istället *S*
Det gick också åt en h*******es massa karamellfärg till kristyren så man blev rätt grön om tungan när man hade ätit (för att inte tala om mina händer under tillverkningen..flaskan läckte ju naturligtvis).

Tårtan är i alla fall gjord av chokladbottnar med fyllning av marinerade jordgubbar (mörkt muscovadosocker,vaniljsocker och limocello),vaniljmousse och limemousse. täckt med marsipan och sedan dekorerad med grön kristyr,smält choklad,krossade mariekex,blå dekorationsgelé och övriga dekorationer är i marsipan (förutom djuren naturligtvis).

Är på G att planera mina två födelsedagstårtor..två kalas= två tårtor :D så vi får väl se vad det blir. Funderar på att täcka med mmf i alla fall om man vågar sig på det..rätt kladdigt är det ju.

i övrigt händer det inte så mycket här..jag håller på med a-kasseansökning,söker jobb och kollar på tv. A jobbar som vanligt..så nått jättespännande har det ju inte hänt.
A:s andra uppkörning gick åt skogen..tanten kom från sodertalje och hittade inte stan och så blev det en massa förvecklingar som jag inte orkar gå in på. Men men man får ju hoppas att talesättet tredje gången gillt gäller fortfarande.

Näe det var nog allt tror jag..tja förutom att jag har läst en väldigt rolig blogg ett tag som heter
www.konsumbloggen.com
Där kan man läsa om hur folk som handlar i vanliga butiker kan bete sig..temat är kort och gott dumma kunder. Har skrattat enorm mycket åt inläggen där..väl värt ett besök, höjdpunkterna finns dessutom utgivna i bokform :)

kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback