Tårtkurs och lite annat

Då var det dax att skriva ett nytt inlägg som jag lovat mig själv att jag ska bli bättre på, men icke sa nicke.

Anyway
Jag och Bitchen har varit på tårtkurs som hon så fint berättat om i sin blogg (
florsocker.blogg.se).
Faktum är att vi hittade både dit och hem, mycket tack vare våra nedskrivna resplaner ;-)
Det var riktigt roligt att lära sig lite nya saker och framförallt få chans att använda massor med olika verktyg. Bitchen och jag hade faktiskt så roligt att vi inte hade tid att fika! :-o Har ni hört nått så udda?

Sätter in lite bilder från kursen:




Min "tårta" (var rätt svårt att dekorera när man inte hade någon plan


Självklart ska det vara en döskalle på

Det var mycket fnitter och skratt på kursen..speciellt från mitt och Bitchens håll som vanligt (vågar inte tänka på vad de andra trodde om oss;-)
Som tur var så förklarade Bitchen för alla att vi kännt varandra länge och att detta var ett normaltillstånd för oss.
Handlade naturligtvis en del efter kursen också..en del som jag inte tänkt köpa från början, men så blir det väl alltid.
Bitchen och jag handlade för lika mycket..det diffade dock på 50 öre har jag för mig. (vi köpte dock inte samma saker).
Fast sen kom hon på att det var en till sak hon skulle ha så där sprack det.
Syrran blev rätt besviken när jag kom hem, hon hade nämligen trott att vi skulle få göra riktiga tårtor (dessa var av frigolit) så hon hade längtat hela dan, stackarn.


Stannade hon päronen i en vecka och det hände inte mycket där att berätta om. Köpte lite böcker b.la en cheesecakebok.
A kom hem senare och vi har väl inte gjort så himlans mycket. Han har förresten fått en extra vecka ledigt så han fick bli hemma i påsk..det är ju trevligt.
Beställt nya sommardäck till amazonen nu när det blivit väder för det, så snart är det äntligen dax att få brumma runt på vägarna.

Blev bjuden hem till svärmor för ett par veckor sen och kände mig lite tvungen att baka något så jag testade ett recept från den nya boken Choklad och mandarincheesecake:


Första gången jag gjort chokladgaller.

Det var helt ok..lite mastig bara kan jag tycka.

Har hunnit med vårstädning också..höll på i fyra dagar, men då tog vi minsta lilla hörn också. A har gått igenom alla sina kvitton och papper..äntligen ;-)


Från och med i måndags har vi varit hundvakter åt våran favorithund Elsa, dessvärre löper hon så man får springa runt och torka då och då..dessutom har hon lyckats fläcka ner vårat vita satinlakan :-S Vi var ju så smarta så vi vårstädade INNAN hon kom :-PHar tagit med henne ut på långpromenader också...på leriga ställen naturligtvis. Men men, man kan inte bli arg för hon är ju så otroligt snäll. Vi får helt enkelt ta och dammsuga och moppa efter hon åkt igen på måndag.

Håller just nu på med A:s födelsedagstårta (han fyller år på måndag), hade tänkt mig något roligt..typ en lastbilstårta eller nått. men han ville ha en gräddtårta för sådana fick han när han var liten. Så det är klart jag gör det och jag har helt fria händer när det gäller dekorationer, har lekt en hel del med mina nya tårtverktyg nu.
Får väl se hur lång tid det tar innan jag får upp bilderna på den tårtan :-P

I nästa vecka så ska antagligen mina päron komma över så då blir det en tårta till,påsktema denna gången och A ville modellera kycklingar i marsipan så då ska han få göra det.

Det är väl det som hänt hitills vad jag kan minnas.
Ska verkligen försöka att uppdatera oftare så slipöper man glömma bort saker som man vill skriva om!

Hare fint

Kommentarer
Postat av: florsocker

Yey! vad man har längtat efter ett inlägg :D

Tårtan ser jättegod ut, gjorde du hela gallret i ett? och i så fall hur? Jag brukar göra olika mindre avsnitt och sätta fast runtom.



Glá påsk på dej!

2009-04-10 @ 16:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback