Annorlunda tårta

Har nu bakat ännu en tårta. Denna gången till en kompis til mig och A som fyllde 30 i förra veckan.

Han och hans sambo klättrar en del så vi planerade att använda oss av det temat, det var inte lätt kan jag säga!

Tårtan bestod i alla fall av:

* Ljusa bottnar med apelsinsmak
* Romerskabågarfluff
* Lemoncurdgrädde
* spacklad med smörkräm
* Täckt med Sp
* Dekorationer av mmf, sp och smörkräm









Det svåraste var att få sp:n att hamna där jag ville, dessutom blev den för tunn så den gick sönder på vissa ställen (men som tur var började den inte svettas ändå).

Tårtan var rolig att göra pga att jag fick göra något annat än vanliga runda tårtor, att jag fick använda fler färger samt att jag fick använda min nya grästyll :-)

De som skulle äta den blev nöjda i alla fall.

Något som dock var tråkig är att penslarna som jag använde till att måla silverfärg med har jag ännu inte lyckats få rena trots att jag försökt tvätta dem med sprit (som det står på burken) samt diskmedel och vatten.


Annars har det inte hänt speciellt mycket alls vad jag kan komma på, däremot ska jag och bitchen iväg på tårtkurs om bara ca 2 veckor..ska bli otroligt kul :)

Kommentarer
Postat av: florsocker

Yo!



Helt wierd tårta but I like it! :D

Appropå tårta...snart är det dax, dam dam dam daaaaaaam!!! Känns supernice :) var på centralen ska vi träffas btw?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback