Tårtkalas

Min mor fyller år snart och till hennes ära bakade jag en tårta förra veckan som inplanerades att förtäras på hennes kalas den 24:e jan.
Hon är ett Hammarby-fan så varför då inte arbeta på det temat tänkte jag.
Använde sugarpaste för första gången och tyckte det var helt ok.

Detta blev resultatet:

*Ljusa bottnar med apelsinskal i
* Blodapelsinmousse och fick lite förstärkning av rivet apelsinskal och lite färg
*Chokladmousse med cognac (som var rätt svårarbetad och ville bara sagga ner längs kanterna)
*Spacklad med smörkräm (eftersom det ger både en barriär mot mousserna och förhindrar SP:n från att smälta)
*Täckt med sugarpaste
*Diverse färger (pasta och pulver) samt ett par pärlemorkulor








Är rätt nöjd med resultatet kan jag säga, dessutom var den uppskattad av de som åt den :-D

Kommentarer
Postat av: florsocker

ja den blev riktigt bra :D hur gjorde du stjärnorna runtikring btw, de ser väldigt symetriska ut.



Snart ska vi bli ännu proffsigare! Mwahahahaha!

2009-01-27 @ 10:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback